Patientportal

Du kan flere ting med selvbetjeningportalen Min Læge-appen på smartphone eller tablet:

  • Kontaktoplysninger: Find og kontakt os, nærmeste vagtlæge eller andre speciallæger.
  • Forløbsoverblik: Hold styr på dine og evt. børns aftaler, prøvesvar, vaccinationer, henvisninger, diagnoser og forløbsplaner. Data er både fra os, samt fra det øvrige sundhedsvæsen.
  • Tidsbestilling: Book nye aftaler hos os, fx en konsultation hos den behandlersygeplejerske du ønsker, enten på video eller som fremmøde i klinikken. Hvis du har brug for en af de få akutte tider vi har ledige samme dag, skal du dog ringe til sekretariatet, som vil visitere dine muligheder, evt. sammen med en læge. Book desuden allerede planlagte laboratorieprøver hos behandlerassistenterne, men vær opmærksom på, at det i dette tilfælde er uden tilhørende booket konsultation hos behandlersygeplejerske. Husk dit Sundhedskort (findes også som app), når du fremmøder i klinikken. Se guide her.
  • Videokonsultation: Meget brugt under Corona-nedlukningen, og en stor fordel for dem der har svært ved fremmøde. Husk at booke tid først. Hvis teknikken fejler, kan vi sende en SMS ud med et direkte link. Vi kan selvfølgelig ikke klare alt over video. Se en guide her.
  • Recepter: Forny recepter på fast ordineret medicin mod kronisk lidelse. Vanedannende medicin kræver dog fremmøde. Kontakt venligst sekretariatet telefonisk, hvis din ordination ikke fremgår.
  • Tekstbeskeder: Du kan skrive korte tekstbeskeder til klinikken, der dog ikke må kræve hurtig handling, eller give anledning til opfølgende spørgsmål fra klinikkens side. Beskederne bør ikke omhandle booking eller recepter, da det bedst håndteres af mulighederne ovenfor. Vi forsøger at svare tekstbeskeder indenfor en uge. Det er vigtigt at du skriver til os under korrekt CPR-nummer, og ikke fx sundhedsinformationer angående dine børn, under dit login, da journalsystemet automatisk gemmer tekstbeskederne i tilhørende patientjournal (lovpligtigt). Vi kan være nødsaget til at afvise kontakten, med den begrundelsen at patientsikkerheden er i fare, hvis journalføringen ikke er på plads. Se guide her.
  • Ydelsesbeskeder: Sendes alene til din orientering, og viser et overblik over de ydelses-regninger, vi har meldt ind til regionen. Ønsker du ikke at modtage notifikationerne i "Min Læge"-appen, kan du slå dem fra under indstillinger.

Har du ingen smartphone eller tablet? Så kan du benytte vores egen selvbetjeningportal, der dog kun understøtter Tidsbestilling, Recepter og Tekstbeskeder:

Log på vores egen selvbetjeningsportal